Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
A160661A16   Teoria Feminista: una mirada des de la interseccionalitat
2021-2022   Conferència. Primària-Secundària
  
   20/1/2022 - 20/1/2022 (2 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP del Vallès Oriental IV
   Av. Catalunya s/n (Bigues i Riells) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Oriental IV
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Com a primera xerrada del cicle de conferències, l’objectiu principal és situar al públic dins de la perspectiva analítica des d’on
anem a abastar la lectura i anàlisi de la societat i l’educació. Per això, la intenció és d’oferir una introducció bàsica, per tal
d’acompanyar al públic en el marc conceptual en el qual ens mourem arran de les xerrades.
  
Objectius   Desenvolupar un coneixement introductori i general a la teoria feminista i la seua evolució tot al llarg de la Història, i
com aquesta ha influenciat en la mirada cap a l’Educació i l’Escola.
• Prendre consciencia de la realitat social i educativa actual des de la mirada feminista actual: la interseccionalitat,
entenent els conceptes tècnics i instruments teòrics que ens permeten abastar-la de manera més aprofundida i precisa.
• A partir de la perspectiva interseccional de gènere, comprendre les formes de socialització i conformació de les
identitats plurals i duals i com aquestes constitueixen els orígens de creuament de discriminacions, en entorns i
comunitats a cada vegada més plurals i globals.
• Transformar la pràctica docent a partir de l’eliminació dels currículums ocults de raça, gènere, sexualitat, i la
conformació d’un currículum coeducatiu que respecte la diversitat i la promocione com a element d’enriquiment
integral.
  
Continguts   1. Teoria Feminista: evolució i situació actual
1. Què és feminisme?
2. Feminisme o Feminismes?
2. El feminisme actual serà interseccional o no serà.
3. Feminisme interseccional i Educació: Coeducar des de i en la interseccionalitat.
1. De «reproduir» a «transformar»: la pedagogia feminista com a pedagogia crítica i lliure.
2. La crítica del coneixement transmès: «saber, saber fer, saber estar/ser». Col·locar la vida en el centre.
4. Per què «tothom hauria de ser Feminista»?
1. La transformació interior com a pas necessari per transformar als altres: esdevenir agents de canvi.
2. Una docència compromesa amb un món subjecte al canvi.
5. Propostes pràctiques en la transformació educativa: decàleg de l’educació interseccional.
  
Formador/a   Cristina Furo
  
Avaluació   La conferència s’estructurarà segons una metodologia magistral-participativa, on el públic serà constantment interpel·lat a
participar a partir de dinàmiques individuals i/o grupals.
L’objectiu és informar i a la vegada construir el coneixement de forma orgànica i flexible de manera conjunta amb el públic,
per fer palesa la metodologia crítica associada a la teoria crítica feminista o perspectiva coeducativa aplicada a l’Educació.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   a8921211@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   20/01/2022   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent