A160661A16 |
Teoria Feminista: una mirada des de la interseccionalitat |
2021-2022 |
Conferència. Primària-Secundària |
|
|
|
20/1/2022 - 20/1/2022 (2 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Vallès Oriental IV |
|
Av. Catalunya s/n (Bigues i Riells)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Oriental IV
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Com a primera xerrada del cicle de conferències, l’objectiu principal és situar al públic dins de la perspectiva analítica des d’on
anem a abastar la lectura i anàlisi de la societat i l’educació. Per això, la intenció és d’oferir una introducció bàsica, per tal
d’acompanyar al públic en el marc conceptual en el qual ens mourem arran de les xerrades.
|
| |
Objectius |
Desenvolupar un coneixement introductori i general a la teoria feminista i la seua evolució tot al llarg de la Història, i
com aquesta ha influenciat en la mirada cap a l’Educació i l’Escola.
• Prendre consciencia de la realitat social i educativa actual des de la mirada feminista actual: la interseccionalitat,
entenent els conceptes tècnics i instruments teòrics que ens permeten abastar-la de manera més aprofundida i precisa.
• A partir de la perspectiva interseccional de gènere, comprendre les formes de socialització i conformació de les
identitats plurals i duals i com aquestes constitueixen els orígens de creuament de discriminacions, en entorns i
comunitats a cada vegada més plurals i globals.
• Transformar la pràctica docent a partir de l’eliminació dels currículums ocults de raça, gènere, sexualitat, i la
conformació d’un currículum coeducatiu que respecte la diversitat i la promocione com a element d’enriquiment
integral.
|
| |
Continguts |
1. Teoria Feminista: evolució i situació actual
1. Què és feminisme?
2. Feminisme o Feminismes?
2. El feminisme actual serà interseccional o no serà.
3. Feminisme interseccional i Educació: Coeducar des de i en la interseccionalitat.
1. De «reproduir» a «transformar»: la pedagogia feminista com a pedagogia crítica i lliure.
2. La crítica del coneixement transmès: «saber, saber fer, saber estar/ser». Col·locar la vida en el centre.
4. Per què «tothom hauria de ser Feminista»?
1. La transformació interior com a pas necessari per transformar als altres: esdevenir agents de canvi.
2. Una docència compromesa amb un món subjecte al canvi.
5. Propostes pràctiques en la transformació educativa: decàleg de l’educació interseccional.
|
| |
Formador/a |
Cristina Furo
|
| |
Avaluació |
La conferència s’estructurarà segons una metodologia magistral-participativa, on el públic serà constantment interpel·lat a
participar a partir de dinàmiques individuals i/o grupals.
L’objectiu és informar i a la vegada construir el coneixement de forma orgànica i flexible de manera conjunta amb el públic,
per fer palesa la metodologia crítica associada a la teoria crítica feminista o perspectiva coeducativa aplicada a l’Educació.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
a8921211@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
20/01/2022 |
- |
- |
|
| |